fbpx
 

В музея Аугуст Хорст в Цвикау можете да разгледате 160 ретро автомобила

Най-старата изложена кола е от 1911 г. 

Ако сте фен на ретро колите и планирате да посетите европейската столица на културата за 2025 г. Кемниц, то непременно се отбийте и до съседния град Цвикау, за да разгледате музеят Аугуст Хорст. Обектът е кръстен на създателят на Ауди, тъй като неговият принос за развитието на автомобилостроенето  в региона е значителен. В музея ще научите повече за създаването на компанията Ауди и нейните предшественици. И не на последно място, да се снимате с ретро коли, включително и с любимия на целия социалистически блок трабант.

Историята започва през далечната 1904 г., когато автомобилният инженер Аугуст Хорст решава да премести завода си за луксозни автомобили от Райхенбах в Цвикау. Компанията «Хорст» реално е основана порано – през 1899 ., след като инженерът и ковач по професия Аугуст Хорст напуска предишния си работодател «Бенц». Първо Хорст залага на двуцилиндров двигател, а след преместването си в Райхенбах започва производство и на четирицилиндрови такива. Той е сред първите, които използва хорм-никелова стомана.  По това време «Хорст» държи близо половината от пазара на луксозни коли в страната. Най-старият автомобил от колекцията на музея, датира от 1911 г. Въпреки че е гениален инженер Хорст е изгонен от собствената си едноименна компания през 1909 година.

Забраняват на Хорст да използва името си и той го превежда на латински, така се появява Ауди

Въпреки че явно не бил много добър бизнесмен, Хорст намерил решение и привлякал капитал за създаване на нова компания. Вече обаче не можел да ползва името си за марката. Затова и като трик решил да използва отново името си, но преведено на латински – тоест фамилията Хорст, която на немски език означава нещо като „чуй“ се превръща в „Ауди“, основана през 1910 г. С автомобилите си компанията печели ралита в Австрия и бързо трупа популярност, но 10 години по – късно, през 1920 г. Хорст подава оставка от изпълнителния съвет. Въпреки пионерските иновации като хидравличните спирачки на четирите колела, заради скъпо струващата себестойност и съответно високата крайна цена, компанията хочти фалира и през 1928 г. става част от DKW, фирмата на датчанина Йохан Расмусен.

Расмусен първо залага на парни машини и фабрично производство,впоследствие производство на автомобилни аксесоари, а оттам и на цели автомобили.  Опитва се неуспешно да произведе и парен автомобил, откъдето идва и името на компанията му, за сметка на това е лидер в производството на мотоциклети и е най-големият производител в света на такива през 1928 г .

Четири автопроизводителя се обединяват заради голямата депресия и измислят логото с 4-те сплетени кръга

Голямата депресия обаче води до нов автомобилен съюз, след като продажбите в началото на 30-те години падат значително. Тогава DKW, Horst, Audi и Wanderer решават да се обединят, за да оцелеят и така създават Auto Union. Емблемата, позната ни до днес – 4 обединени кръга символизира именно партньорството между тези 4 компании. Новата фирма се превръща във вторият автомобилен производител по големина в Германия по това време след Опел, който е собственост на Дженерал моторс.

Музеят на Август Хорст е един от двата в Германия, които се намират в бивша производствена фабрика – тази на Ауди. Изложбената площ е близо 6500 кв.м, като основните представени експонати са 160 автомобила, произведени в Цвикау.

Сподели статията
Автор

Най-голямото ми удоволствие в живота е да пътувам. Безспорно по света има много невероятни места, които си заслужава да посетиш поне веднъж в живота. България обаче е мястото, на което си заслужава да се върнеш, защото във всеки сезон и всеки регион на тази малка държава можеш да откриеш неповторими чудеса. Споделете моите пътешествия.