Общ туристически продукт ще предлагат държавите от Балканския полуостров. Това се договориха представители на изпълнителната власт и бизнеса от България, Македония, Албания, Косово, Черна гора и Босна и Херцеговина на форум в Охрид, организиран от Балканския алианс на хотелските асоциации /БАХА/. Само с общ туристически продукт можем да се наложим заедно на далечни пазари като Япония, Китай и САЩ, категорични бяха от администрацията и гилдията.
В алианса влизат представители на държави, които често са били разделяни от битки, политика и спорове за граници през вековете. Затова и един от основните девизи на БАХА е от историята да правим културен туризъм, а не война. Второто правило в алианса е, че за съседа се говори или добро, или нищо. Силни сме, когато сме заедно, категорични са още от Алианса.
Обединени Балкани в Обединена Европа, казват още представителите на БАХА. Представителите на бизнеса и администрацията от балканските страни заедно обсъдиха кой е правилният начин за налагане на национален и на регионален бранд. Участниците посетиха и разгледаха освен забележителностите в Охридското езеро, още манастира Свети Наум, както и албанските градове Корча и Подградец. Отличени бяха и най-добрите представители на бизнеса като най-големите призове получи собственика на хотел „Езерец“ в България, както и хотелиери от Македония и Косово.