Пореден гаф сътвориха от Министeрство на туризма. След скандали с концесиите на плажовете, обществени поръчки дадени на фирми без опит, скандали с бранша и поисканата оставка от Асоциацията на българските асоциация на туроператорите и туристическите агенти на министър Николина Ангелкова заради липса на комуникации с бранша, неработещ държавен туристически портал, неадекватен маркетинг и реклама, ведомството успя да прати смилянския боб в Кърджали.
В електронна брошура „Сподели България“, която е съвместна инициатива на Министерствата на туризма и на земеделието и храните са представени 12 туристически дестинации за винен и кулинарен туризъм. В нея обаче прочутият смилянски боб от едноименното село в Западните Родопи край Смолян е посочен като кулинарен специалитет от раздел Източни Родопи, включващ Хасково, Кърджали и Ивайловград.
Жителите на Смилян веднага отправиха своите забележки към министъра. Названието не е боб, а „фасул“ освен, че е объркано мястото на производство, обясни председателят на кооперацията, която е собственик на марката „смилянски“ Сафедин Чикуртев. Марката може да се ползва само за продукти, произведени в селата по Горното поречие на река Арда. Смята се, че заради мекия климат е различен от останалите сортове, гледани у нас.
Според производителите е недопустимо държавни експерти да погазват законите, които защитават патентованата марка. „Всъщност се ограбват усилията на всички тези общности в долината на Горното течение на Арда и времето и средствата, инвестирани от тях в налагането на това наименование на пазара”, казва секретарят на читалището в Смилян Илия Годев. Вероятно от Министерството на туризма ще подминат с мълчание ситуацията, както направиха със скандалните пари за разпращане на благодарствени картички до туристите и с исканата оставка от АБТТА. Вместо министър Ангелкова да отговори по същество на десетките обвинения от страна на сектора, тя събра писма в нейна подкрепа без доводи.