Асоциацията на банките в България е изпратила писмо
до Министерството на туризма, в което посочва, че финансовите институции могат да предоставят облекчения на кредитополучателите по обслужването на техните заеми до 31 декември 2021 г. чрез отсрочване на задължения за не повече от 9 месеца. Това съобщи вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова на работна среща с
Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и Българската банка за развитие (ББР).
Целта на разговорите бе да се обсъдят варианти за подпомагане на бизнеса и получаване на кредитиране за фирмите, заети в туристическия бранш. В дискусията участваха Панайот Филипов, изпълнителен директор на ББР, Ирина Матева, главен експерт „Външни програми” на ББР, както и председателят на БХРА Георги Щерев.
Според Асоциацията на банките не съществуват пречки за индивидуално предоговаряне на кредити на
клиенти от туристическия сектор, като се търсят индивидуални решения между банката и клиента за преодоляване на неблагоприятните ефекти от пандемията.
Панайот Филипов, изпълнителен директор на ББР, каза, че се обръща внимание на всеки един клиент и кредити се разсрочват, включително и на компании от туристическия бизнес. И добави, че ББР разбира напълно проблемите на бранша и се прави всичко възможно да му се помогне.
Председателят на БХРА Георги Щерев бе категоричен, че е необходимо да се преструктурират заемите предвид кризисната пандемична обстановка, да се намари вариант за отпускане на оборотни средства за хотелиерския бизнес, с които да стартира туристическият сезон, както и да се осигурят финансови средства чрез потребителски заеми на заетите в сектора, за да не търсят те нови поприща.
Само преди дни обявихме 1 май за старт на Лято 2021, като вече има утвърдени с моя заповед правила за работата на местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, заяви министър Николова. В тази връзка темата за осигуряване на оборотни средства за подготовка на работещите за началото на сезона е навременна и много
важна, уточни тя. По думите ѝ колкото по-навреме започне организацията на сектора за посрещане на туристите през летните месеци, толкова по-добре ще може да се
гарантира сигурната и безопасна почивка на всички гости.