fbpx
 

Националният туристически сайт струва 84 000 лв., но е пълен с грешки

Изцяло обновен е националният туристически портал на България, поддържан от Министерство на туризма – www.bulgariatravel.org. Цената за ребрандирането на сайта е близо 70 хил. лв. без ДДС или почти 84 000 лв., съобщи „Труд“, позоваавайки се на информация от ведомството. Сайтът е значително по-евтин от първата версия, която струваше 5 млн. лв. европари, макар и с включени към сайта лого, което никога не бе използвано, анализи и стратегия. Въпреки това за продукта, който е получен цената е солена, категорични са експерти от IT сектора.

Според представители на бранша истинската цена за сътворената с отворения код на Уърдпрес платформа е между 2000 и 10 000 лева. Или поне 8 пъти по-евтино от платените пари. Но цената поне е доста по-ниска от първоначално обявената сума през 2015 г. за ребрандиране от 600 хил. лв. Сайтът е само с 4 езикови версии на български, руски, английски и немски. Въпреки, че от ведомството постоянно обясняват колко важни са далечни пазари като Китай и как съседите са на челни места по посещения у нас. Но версии на китайски, гръцки, турски или румънски липсват. Да не говорим, че част от информацията в чуждите версии стои на български. Професионализмът изисква да се налее цялата информация в тестовата версия и после да се прехвърли творението на реалния адрес.

В сравнение с предходния портал информацията е значително съкратена, като е махнат и безумния неподдържан регистър на туроператорите. За сметка на това новият сайт просто е преналял част от съществуващата информация в стария. Така според инфото международното туристическо изложение „Ваканция и спа“ още се провежда в НДК, въпреки че от 2012 г. домакин на събитието е Интер Експо център. Бързо са премахнати обаче правописни грешки като „уелСнес“ в заглавните менюта. Търсачката на сайта все още не работи правилно на пълни обороти, а снимките в повечето категории се повтарят. Но поне има такива, а част от тях дори са с добро качество.

В сайта е записано, че авторските права са на Министерство на туризма и дори ще имат воден знак върху фотосите. Различната им големина и качество обаче говори, че са предоставени на ведомството от общини или туристически обекти и за тях не е платено допълнително. Сайтът позволява да се правят анализи чрез инструментите на Гугъл за посещаемостта му, има система за геолокация, опция да свързва потребителя с най-близкия сървър и ежедневно архивиране, изтъкват като екстри от ведомството. Което според специалистите са си базисни функции и дори не бива да се споменават. Скоростта на зареждане, особено на галериите със снимки, не е оптимална, твърдят още експертите.

tourist exhibition

Сайтът е изработен от фирма „Магоареа“ ЕООД, създадена през 2009 г., информира „Труд“. Това обаче не е окончателната версия на сайта. Предстои да бъде обявена обществена поръчка за създаване на изцяло нов туристически портал, тъй като избраната през 2017 г. фирма се е отказала след продължили 2 години обжалвания, тъй като офертата вече не е била актуална. От ведомството са обяснили, че поне 6 месеца ще са нужни за цялостното завършване на портала, качване на информацията и преводи на версиите.

july morning sunny beach
Сподели статията
Автор

piggyschwainhen@gmail.com

Най-голямото ми удоволствие в живота е да пътувам. Безспорно по света има много невероятни места, които си заслужава да посетиш поне веднъж в живота. България обаче е мястото, на което си заслужава да се върнеш, защото във всеки сезон и всеки регион на тази малка държава можеш да откриеш неповторими чудеса. Споделете моите пътешествия.