Carpathian Single Malt навлиза на българския пазар с два вкуса, но има планове за разширяване на палитрата
Румънският уиски бранд Carpathian Single Malt планира да излезе на международния пазар и с питиета с финиш и аромат на български вина. Все още се търси най-подходящият сорт родно вино, за да направи продукта по-интересен и разпознаваем, като към момента се преговаря с български винопроизводители за закупуване на бъчви, в които е отлежавал мавруд. Собственикът на компанията Наваф Саламех и главният технолог Алан Андерсон търсят български червен сорт, който да придаде по-любопитен характер и вкус на крайния продукт.
Междувременно румънското уиски, което предизвика истински бум с интересните си вкусови качества на изложение в Лондон сред професионалистите, вече се предлага и на български пазар. Цената на една бутилка се търгува в диапазона около 100 лева, като в момента се предлагат само две от разновидностите на питите – с финиш в бъчви от коняк и в такива, в които е отлежавал ruby port от Португалия. Всички уискита на компанията първоначално отлежават в дъбови американски бъчви от Кентъки, за да придобият характерния аромат на карамел и ванилия, като последващото им отлежаване в бурета, съхранявали отбрани вина и питиета от цял свят, ги прави още по-интересни за колекционерите. Тепърва на родния пазар вероятно ще пристигнат и уискита, отлежавали във винени бъчви от румънския сорт „черно момиче“ (фетяска негра), в бургундско вино, бурта от мадейра, италианските амароне и кианти, кипърска командария и други. Именно финишинга е магията на Carpatian Single Malt, която прави питието толкова интересно и продаваемо.
Главният технолог на Carpathian Single Malt Алан Андерсон се гордее с 30 години опит в света на уискито, като е започнал своята кариера в Шотландия и е продължил в Ирландия, преди да се включи в румънския проект. За специфичния вкус на румънското уиски помагат меката вода от региона на Карпатите, специфичният вкус на местния ечемик, както и традиционната шотландска технология, сподели Андерсон. Въпреки трудностите за налагане на новия продукт на пазар, представителят за България Борис Гюров е оптимист, че качествата на Carpathian Single Malt ще му помогнат да се пребори със световната конкуренция в този клас.
50 на сто от хората, които купуват уиски всъщност го вземат за подарък, с цел да впечатлят и заинтригуват, а румънското уиски е много подходящо за тази цел, още повече че според професионалистите освен всичко останало е наистина и много добро, обясни световният посланик на марката Carpathian Single Malt Колин Ловъринг. Инвестицията не е малка и обичайно приходите от вложенията в света на уискито остават за внуците, а не за самите предприемачи, обясни Андерсон с усмивка на въпроса кога се очаква проектът на Наваф Саламех да доведе до реална възвръщаемост. За любителите на питиета това обаче няма истинско значение, защото важен е вкусът, а този на Carpathian със сигурност си заслужава да бъде опитан, дори и да имате предразсъдъци откъде според вас трябва да произхожда уискито. Нищо чудно вкусът да ги обори само за няколко минути.