Ако сте фен на пътуванията с влак и винаги сте мечтали да се почуствате като истински цар, подарете си пътуване с ретро атракционен влак. На 8-ми април можете да достигнете с него до Кюстендил, а на 9-ти до Черепиш. Цените също са царски за пътуване с влак в България, но билетите вече са почти изчерпани. 43 лева трябва да платите за воаяжа до Кюстендил и 31 лева до Чрепиш.
За сметка на това ще можете да се насладите на най-мощния парен локомотив в Европа, наричан галено Баба Меца. Той тежи 150 тона, а спирателната му сила е 90 тона. Колоосната му формула или начинът по който са подредени колелетата го правят уникален за света. Проектиран е от български инженери и е построен в полски завод го построява през 1931 година.
Цели три години на него като огняр работи поетът Никола Вапцаров. В тъмното и тясно помещение, където той се е трудил все още се пази ведомостта. На нея той се е разписвал за възнаграждението си – 1680 стари лева. Машината е възстановена от локомотивния машинист Ангел Алексиев. В момента три души карат влака. Единият мята въглищата в пещта, вторият следи уредите, а третият всъщност кара. За едно пътуване на огняра може да хвърли до 10 тона въглища.
След години на преговори и добри пожелания, най-накрая Министерство на туризма и БДЖ се обединяват за обща програма, която да обвърже пътуването с преживяване след пристигането. В наши дни най-много на парните локомотиви и на ретровагоните се радват чужденци, които са готови да платят около четири-пет пъти повече от традиционна едноседмична ваканция, за да изживеят трепета да се возят с нашите локомотиви и вагони. Сред пътниците и сега се е записала група англичани, която пристига у нас ден преди пътуването. От БДЖ се подготвят да пуснат в обръщение всичките си исторически парни машини, а любителите на пътешествията с влак ще могат да направят колекция с билети от всички тях.