Саудитска Арабия основава национален авиопревозвач, обяви престолонаследникът на страната Мохамед бин Салман в неделя. Тя ще се казва Riyadh Air. Идеята е новата самолетна компания да се конкурира с регионалните транспортни и туристически центрове. Стратегията на Саудитска Арабия е в следващите години да се превърне и в туристически лидер в региона.
На едно от най-големите международни туристически изложения ITB Berlin страната участва за първи път, при това с впечатляващ национален щанд. Саудитска Арабия иска да привлече повече туристи в страната с нови хотели, ресторанти и атракции на исторически места като Дирия и Алула. Увеличаването на хотелския капацитет и маршрутите на полетите и облекчаването на визовите изисквания са част от стратегия за бъдещето, озаглавена „Визия 2030“, която предвижда икономически преход към по-голямо разнообразие и устойчивост.
Саудитска Арабия привлича почти два милиона поклонници годишно с Мека и Медина, свещени места в исляма. Отвъд това обаче страната искаше да печели повече от туризма, заяви по време на изложението Хазим Ал Хазми от саудитския орган по туризъм. В момента страната инвестира сериозно в туризма като част от „Визия 2030“. Като стратегия за бъдещето тя иска да намали зависимостта от петрола чрез укрепване на други сектори.
По време на изложението страната представи пустинния град Дирия, столицата Рияд, музейните комплекси, представящи историята на кралството, плановете за изграждане на нови хотелски комплекси, скалните образувания на Алула, обиколки на вулкани и дори плажни ваканции във вече изграждащите се нови курорти на брега на Червено море.