fbpx
 

Уиз Еър: Самолетните билети пак ще са евтини

Цените на самолетните билети веднага след пандемията ще са ниски, като е възможно дори компаниите да работят на себестойност, за да напълнят машините. Това обясни пр експертът в Уиз Еър Андраш Радо. Нискотарифният превозвач дори има планове да се възползва от кризата, като не само, че няма да отмени сделката за закупуването на 20 нови самолета, а ще я ускори, обясни той. Специалистът обясни, че за разлика от други превозвачи Уиз Еър разполага с достатъчно пари кеш, като 1,3 млрд. евро от наличните 1,5 млрд. евро са „свободни“ и могат да бъдат разходвани по усмотрение на шефовете на компанията.

Компанията планира поетапно възстановяване на летателните маршрути, като ще се съобрази и с изискванията на съответните власти. Цените на полетите първоначално ще са ниски, особено за компании като нашата, която има ясно структурирани и ограничени оперативни разходи, обясни Андраш Радо. От превозвача са категорични, че ще продължат да разширяват дестинациите, до които превозват пътници. За целта вече са факт и новите правила, по които ще оперира компанията.

Стюардите и пилотите задължително ще носят маски и ръкавици, като това ще е препоръчителни и за пътниците, на които в случай на нужда ще бъдат раздавани такива. Персоналът вече е обучен как да разпознава признаците на коронавируса в клиентите и да ги изолира от останалите пътници при нужда. За момента от борда на самолета ще бъдат премахнати списанията, а на пасажерите ще бъдат раздавани дезинфекционни кърпички, обясни Андраш. Засега компанията не възнамерява да спре от продажба средните седалки в самолета, но ако това е изискване от властите, превозвачът ще се съобрази.

Уиз Еър ще насърчи онлайн чекирането на пътниците и багажа и ще увеличи сумите, които могат да бъдат плащани на борда с карта от 10 на 25 евро. Машините ще бъдат дезинфекцирани задължително всяка нощ. От компанията не планират взимането на допълнителни мерки за проверяване на здравния статус на пътниците, но ще следят още по-стриктно за качеството на предлаганите на борда храна и напитки. Където е възможно пътниците ще ходят пеша до самолетите за техния полет, а там където не е – автобусите за отвеждане до летателните машини ще бъдат пълнени на 50 % от капацитета им.

От компанията увериха всички свои клиенти, че ще получат предплатените суми за неосъществени пътувания обратно, но това може да отнеме време заради огромния брой на исковете. Пътниците могат да избират сумата да им бъде възстановена на 100% в брой или да получат 120 на сто по акаунтите си, които могат да бъдат ползвани за следващи полети на компанията. От фирмата прогнозираха, че много от авиопревозвачите няма да оцелеят след кризата, но са категорични, че не планират придобиване на конкуренти, защото това противоречи на политката на компанията. При възможност обаче ще се възползваме и ще изкупим освободени слотове, категоричен бе Андраш Радо.

Той събощи и че под 20 на сто от служителите на Уиз Еър в България са освободени от работа, като делът им е по-малък в сравнение с други подразделения на компанията. Уволненията и намалените заплати са част от усилията на фирмата да преодолее кризата, която сведе полетите й до 3 на сто от обичайното.

Сподели статията
Автор

Най-голямото ми удоволствие в живота е да пътувам. Безспорно по света има много невероятни места, които си заслужава да посетиш поне веднъж в живота. България обаче е мястото, на което си заслужава да се върнеш, защото във всеки сезон и всеки регион на тази малка държава можеш да откриеш неповторими чудеса. Споделете моите пътешествия.